Ile kosztuje wynajęcie biura w Krakowie?

Wielu zaczynających dopiero prowadzenie firmy przedsiębiorców zastanawia się, ile kosztuje wynajęcie biura w Krakowie. Odpowiedź jest jedna – na pewno mniej, niż kupno własnego, ale warto zdawać sobie sprawę z tego, że nie tylko cena czynszu wpływa na ostateczną miesięczną kwotę, jaką trzeba wydać na utrzymanie wynajętego biura.Niestety, trudno tak wprost napisać, jakie środki potrzebuje firma, która chce wynająć biuro. Zależy ona od wielu zmiennych. Pierwszą jest wielkość danego biura oraz miejsce, w którym się ono znajduje. Najdroższe zawsze są duże pomieszczenia w centrum miasta. Nie da się ukryć, że im większa powierzchnia, zwłaszcza nowoczesnego biura, tym większa będzie opłata za jego użytkowanie, dlatego małe firmy, które na początku nie zatrudniają wielu osób, albo takie, które w zamierzeniu są jednoosobowe mogą zdecydować się na jedno-dwa pomieszczenia, w którym zmieści się wygodne biurko, sprzęty niezbędne do prowadzenia działalności i jakieś pomieszczenie gospodarcze i sanitarne. Jeśli biuro może funkcjonować poza ścisłym centrum, najlepiej zdecydować się na wynajęcie biura w jednym z krakowskich, licznych biurowców, w których wciąż pomieszczenia o różnej powierzchni czekają na najemców.

Oprócz czynszu, który należy się co miesiąc za użytkowanie pomieszczeń, należy przygotować się na wpłacenie kaucji, którą sam ustala właściciel biura. Ma ona zabezpieczyć jego dobra na wypadek zniszczeń czy nieuczciwych najemców. Do opłat po stronie firmy, która wynajmuje biuro należy też rozliczenie prądu, ogrzewania, gazu, wody a także ubezpieczenie pomieszczeń, czy jego modernizacja albo opłaty na fundusz remontowy. Każda z opłat powinna jednak być uwzględniona w umowie, nawet jeśli wydają się oczywiste. Warto także zapoznać się z funkcjonowaniem całego biurowca. Bardzo możliwe, że na obsługę biur przez firmę ochroniarską albo portiera także składają się wynajmujący powierzchnię biurową.

Podsumowując – zanim podpiszemy umowę dokładnie upewnijmy się, czy stać naszą firmę na dane biuro na terenie Krakowa, pamiętając o tym, że kupno nieruchomości jest jednak kosztowniejsze i czasami trzeba odłożyć ten wydatek na moment, kiedy firma wystarczająco się rozwinie.